Wednesday 2 March 2016

Membangunkan Ekonomi Persatuan Melalui Pinjaman.

Perintis Clara Pinjaman Puan Clara Alderman di awal 70-an. Beliau melakukan pergerakan perubahan atas dasar hati nurani dan sains dalam bidang ekonomi. Beliau melawat kawasan setinggan dan melakukan pergerakan awal. Clara Alderman tertanya-tanya mengapa orang-orang yang miskin tidak mempunyai peluang yang sama seperti beliau atau sesiapa sahaja dari segi akses kepada perbankan.

Clara mengambil satu ke bank untuk memohon pinjaman dengan jaminan peribadi (secara peribadi menjamin hutang orang miskin oleh Clara). Lelaki itu diasuh dan dibimbing usahawan. Ajaib orang yang mampu membayar pokok hutang dan faedah. Inilah yang Jonah fikir menguatkan. Pergerakan dana pinjaman dan perniagaan mentor dilakukanmampan dan akhirnya pada tahun 1993, Clara diasaskan pinjaman clara.


Menariknya, hampir 95% daripada pelanggan wanita miskin Clara Pinjaman. Mengapa majoriti pelanggan wanita? Wanita dianggap lebihbertanggungjawab untuk menguruskan kewangan keluarga. Apa-apa tempoh yang diberikan ada mesyuarat ibu pelanggan untuk bermotivasi, pendidikan dan latihan perniagaan - bimbingan pemberdayaan clinicdan. Mesyuarat itu melahirkan lampiran antara Clara Pinjaman dan pelanggannya, lampiran di antara pelanggan dan pelanggan yang lain.


Mohon Sekarang untuk tawaran pinjaman yang menggalakkan oleh syarikat kami.Hubungi: Claraloan@financier.com

No comments:

Post a Comment